Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Τα Εισόδια της Παναγίας

Του Σεβ. Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Σεραφείμ Κυκκώτη.


Η εορτή των Εισοδίων της Παναγίας μας συνδέεται με τη Πρόνοια του Θεού για την εν Χριστώ σωτηρία των ανθρώπων. Στο σχέδιο όμως της Θείας Οικονομίας για τη δική μας σωτηρία συμμετέχουν και άγιοι άνθρωποι που με την ευσέβειά τους και την υπακοή τους στο Θέλημα του Θεού πραγματοποιούνται κορυφαία γεγονότα που αλλάζουν την ιστορία του κόσμου προς το καλό μας και τη σωτηρία μας. Τέτοιοι κορυφαίοι άγιοι άνθρωποι ήσαν οι γονείς της Παναγίας μας, ο Ιωακείμ και η Άννα. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας τους τιμά μνημονεύοντας τους ως τους άγιους Θεοπατόρες.
Έστω κι αν οι άγιοι Θεοπάτορες ήσαν ήδη προχωρημένης ηλικίας, κι όλοι οι άνθρωποι ήσαν σίγουροι ότι δεν υπήρχε περίπτωση γι’αυτούς να τεκνοποιήσουν, αυτοί σε καμμία περίπτωση δεν σταμάτησαν να προσεύχωνται στον Ύψιστον Θεόν να τους δώσει ευλογία να αποκτήσουν παιδί. Ακόμη κι ο Αρχιερέας του Ναού όταν τους άκουσε σε προχωρημένη ηλικία να ζητούν από τον Θεόν να τους δώσει παιδί, τους έδιωξε θυμωμένος, λέγοντας τους ότι κοροϊδεύουν τον Θεόν, γιατί ζητούν πράγματα που δεν γίνονται.
Οι πιο επικίνδυνοι άνθρωποι μερικές φορές είναι αυτοί που είναι επικεφαλής μας, είτε πολιτικοί αρχηγοί είναι, όπως αυτοί που χρεωκόπησαν την Ελλάδα, όπως αυτοί που δημιούργησαν το απαρχάϊτ στην Αφρική, είτε ακόμη και θρησκευτικοί αρχηγοί, όπως αυτοί που σταύρωσαν τον Χριστόν, όπως ο αρχιερέας του Ναού που πρόσβαλε και εχλέυασε ο αθεόφοβος με ασέβεια τη βαθειά πίστη των αγίων Θεοπατόρων.
Το μεγαλύτερο θαύμα που συνέβη στην ιστορία της Ανθρωπότητας μετά την ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού, που χώρισε για πάντα την Ιστορία του κόσμου, σε προΧριστού εποχήν και μετά ΧριστόνΕποχή, ήταν η γέννησις της Παναγίας μας.
«Η γέννησις σου Θεοτόκε χαράν εμύνησε πάσην την Οικουμένην, εξ ου γαρ ανέτειλεν ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, Χριστός ο Θεός ημών, και λύσας την κατάραν έδωκεν την ευλογίαν και καταργήσας τον θάνατον, εδωρήσατο ημών ζωήν την αιώνιον».
Η γέννηση της Θεοτόκου έδωσε χαράν σε όλο τον κόσμο, ήταν ένα παγκόσμιο γεγονός που αφορούσε τους πάντες για πάντα, γιατί συνδεόταν με την υπόθεση της σωτηρίας μας και τη λύτρωση του κόσμου από τον θάνατον. Από τη Παναγία μας με την υπακοή της, την αγιότητα της και την ευσέβεια της ανέτειλε με την αγάπή και τη φιλανθρωπία του Τριαδικού Θεού μας ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, δηλαδή ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός που κατάργησε την κατάραν του θανάτου και μας χάρισε με τη δική του εθελούσιαν Σταυρική θυσία ζωήν αιώνιον.
Το θαύμα που έζησαν οι άγιοι Θεοπάτορες, ο άγιος Ιωακείμ και η αγία Άννα, να τους δώσει ο Θεός τη μεγαλύτερη ευλογία στο κόσμο να αποκτήσουν παιδάκι, ήταν πολύ φυσικό εκ μέρους τους να αφιερώσουν το παιδί τους στο Θεό, όπως άλλωστε έλεγαν μέχρι τα γεράματά τους στις προσευχές τους. Έτσι στην ηλικία των τριών ετών πηγαίνουν στον Ναό να παραδώσουν το μονάκριβό τους κοριτσάκι στο Θεό. Ήσαν τόσο σίγουροι ότι το μικρό τους κοριτσάκι θα το φρόντιζε η αγάπη του Θεού μέσω εκλεκτών αγίων ανθρώπων που δεν είχαν καμμία ανησυχία ότι γρήγορα θα πεθάνουν και το παιδί τους θα μείνει απροστάτευτο. Οι θεοφοβούμενοι ευσεβείς άνθρωποι ποτέ τους δεν παύουν να πιστεύουν στην προστασία και στην πρόνοια και τη δικαιοσύνη του Θεού.
Η είσοδος της Παναγίας στο Ναό, που έμμελε να μείνει για δώδεκα χρόνια φροντίζοντας και διακονώντας μέσα στα άγια των αγίων την αγίαν Κιβωτόν της Διαθήκης που φυλάγοντο οι πήλινες πλάκες των Δέκα Εντολών του Μωσαϊκού Νόμου που παρέλαβεν ο Προφήτης Μωϋσής στο όρος Σινά, εκεί που στους πρόποδες του βουνού αυτού είναι κτισμένο το Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης. Στα δώδεκα χρόνια της διακονίας της στα άγια των Αγίων, η Παναγία μας προσευχώμενη εις τον Ύψιστον Θεόν, έγινε η Κεχαριτωμένη, και άξια ευλογημένη γυναίκα, για να καταξιωθεί να δεχθεί την καλή Αγγελία (Ευαγγελισμός) για την Ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού. Εκπροσώπησε ολόκληρο το Ανθρώπινο γένος για την εν Χριστώ Σωτηρία μας από τον Θάνατον και την πορεία μας με τη σωτηριώδες έργο του Χριστού στην αιώνιον ζωή.
Η εορτή της Εισόδου της Παναγίας μας στον Ναό είναι η είσοδος της ανθρώπινης φύσης στην θεία προετοιμασία μας για την απελευθέρωση μας από τον Θάνατον στο πρόσωπον του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
Γι’ αυτό τόσο η αποστολική περικοπή, όσο και η ευαγγελική της σημερινής εορτής των Εισοδίων της Παναγίας μας συνδέονται με το πρόσωπο της Παναγίας μας, ως το κορυφαίο πρόσωπο της Παγκόσμιας Ιστορίας, που μετά τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, τιμούμε διαχρονικά, για να είναι για όλους μας ζωντανό παράδειγμα υπακοής στο θείο Θέλημα του Θεού, να ζούμε σύμφωνα με τις θείες του εντολές. Να αγαπούμε με όλη μας την καρδία τον Ύψιστον Θεόν και το διπλανό μας όπως τον ευατόν μας.
«Σήμερον της ευδοκίας Θεού το προοίμιον, και της των ανθρώπων σωτηρίας η προκήρυξις, εν Ναώ του Θεού, τρανώς η Παρθένος δείκνυται, και τον Χριστόν τοις πάσι προκαταγγέλεται. Αυτή και ημείς μεγαλοφώνως βοήσωμεν, Χαίρε της οικονομίας του Κτίστου η εκπλήρωσις» (απολυτίκιον εορτής Εισοδίων της Παναγίας).